postat la : 30.10.2013 / 17:37:20

OUG 11 si OG43 in Comisia de Industrii si Servicii

 

Stimati colegi,

      Azi, in Comisia de Industrii si Servicii din cadrul Camerei Deputatilor, a avut loc dezbatrerea pe OUG 11 si OG 43, reintoarse din Parlament in Comisie. Din partea CNR au participat Doamna Cristina Trancioveanu si subsemnatul. MT, prin secretarul de stat Manuel Donescu, a venit cu propunerea ca normele OUG 11 sa fie supuse unei largi dezbateri, moment in care presedintele de Comisie, Domnul deputat Iulian Iancu, a perceput (corect) ca acest proces ar accepta tacit toate componentele OUG 11, deci el ar ajunge sa produca efecte, in toata splendoarea sa. In urma dezbaterilor pe problema licentierii sub 3,5 tone si 8+1 persoane, Domnul presedinte Iulian Iancu a propus la vot si s-a votat in unanimitate de voturi respingerea discutarii din nou in Comisie a OUG 11 si introducerea in OG 27 a prevederilor sale. La hotarare a contribuit si pozitia CNR, care a sustinut ineficienta formei actuale a OUG 11, fata de siguranta circulatiei si ca acest act nu ar reduce evaziunea fiscala, dar ar produce serioase perturbari in exercitarea profesiei pentru cca. 150 - 200.000 de posesori si conducatori de autovehicule. Mai precis, in momentul de fata, transportatorii sub 3,5 tone si 8+1 locuri pot rasufla usurati, pozitia Camerei este favorabila lor. Vom vedea daca Parlamentul va vota OG 27 in forma care include ce a mai ramas din OUG 11, in speta licentierea autovehiculelor sub 3,5 tone de  transport auto avariate. Un aport hotarator in luarea deciziei de respingere a dezbaterii OUG 11 l-a avut Domnul deputat Lucian Sova, care de mai mult timp este un sprijin real in activitatea de dialog social al CNR. Cu toate astea si dansul a reiterat necesitatea de a gasi solutii pentru pirateria din transportul de persoane la autovehiculele de 8+1 persoane, dar asta sub alta forma, poate intr-o alta reglementare.

      Bineinteles, cele mai multe discutii au fost pe modificarea OG 43, unde CNR a sustinut importanta dezbaterii rapide si aprobarea proiectului de modificare, doar in acest fel reusind ca legislatia romaneasca sa implementeze directiva europeana de proportionalitate fata de abatere. Am aratat ca prin amenzile de 30.000 de lei CNADNR are mai mult de pierdut fata de forma propusa a OG 43, deoarece amenzile uriase in marea lor majoritate sunt atacate in instanta si castigate, sau nu sunt platite, firmele preferand sa gaseasca metode de neplata, unii chiar intrand in insolventa din aceasta cauza. Amenzile mai mici, ele fiind in relatie directa cu gravitatea faptelor, presupunem ca nu vor fi contestate in masa, exponential, veniturile din aceste amenzi fiind certe si ca metoda juste. Pentru evitarea situatiilor similare cu taxa de la Caransebes, in OG 43 s-a introdus reglementarea conform caruia in viitor municipalitatile nu vor avea voie sa introduca taxe de trecere pe segmentele de drum folosite cu ocazia reparatiilor la variantele ocolitoare (centuri) ale oraselor. S-a introdus sitagma de „ varianta alternativa locala", ce este obligatoriu de a fi gasita de CNADNR impreuna cu municipalitatea, fara dreptul municipalitatii de a refuza tranzitul gratuit, portiunea de drum asimilidu-se drumului national sub reparatii. Am ridicat deasemenea, problema HCJ HD 121/2013, prin care Consiliul Judetean Hunedoara a instituit taxa de 1000 lei/zi ptr. folosinta infrastructurii rutiere judetene. Presedintele Iulian Iancu a cerut Confederatiei Nationale Rutiere sa furnizeze date pana luni despre aceasta situatie, inclusiv cu previziunile de impact asupra transportatorilor si a mediului de afeceri. O vom face cu bucurie, poate reusim in acest fel sa implementam o reglementare valabila la nivel national, ca aceste aberatii sa nu mai apara. Din pacate, initiativa CNR ca municipalitatile si/sau Consiliile judetene sa nu mai poata institui taxe pe drumurile judetene contravin autonomiei locale, totodata s-a retinut sugestia nostra ca daca nu pot fi interzise, atunci taxele sa fie instituite proportional tuturor participantilor la trafic, conform unei rezolutii a Consiliului Concurentei, in cazul unei taxe similare din judetul Brasov. In acest fel, daca nu vor sa-si piarda votantii, consiliile locale si/sau judetene vor ezita sa introduca taxe aberante (cate un mic siretlic nu strica, daca avem capul pe umeri). Singura problema deschisa pe OG 43 a ramas situatia celor 948 de kilometri de drumuri nationale ce strabat 53 de municipii, in sensul ca pe aceste portiuni Domnul deputat Antal Arpad a cerut ca CNADNR sa-si asume responsabilitatea de intretinere, la care CNADNR , prin Domnul director Cosmin Popescu, a raspuns ca pentru asta municipalitatile ar trebui sa introduca obligativitatea achitarii rovinietei pe acele portiuni de drum, cu toate implicarile acestui act. Situatia a ramas ca CNADNR sa gaseasca o solutie pana luni, 04.11.2013, data la care in CIS se va lua o hotarare finala privitoare la OG 43. Speram ca in cateva zile sa avem deja modificarea OG 43 finalizata si votata in Parlament.

Cam atat pe azi, maine va avea loc Conferinta Ziua Cargo, unde pe langa Transportatorul Anului 2013, speram ca vom identifica si problemele majore ce se doresc a fi rezolvate in transporturi.

Cu stima,

Siegfried Mayer

 

 







Comentarii :

Nu sunt comentarii pentru aceasta stire !

Curs valutar
Euro 1€ = 4.6546 RON
Dolar american 1$ = "TRY">1.0049 RON
Forint maghiar 100Ft. = "HRK">0.6143 RON
 
sursa : BNR